Tuesday, January 22, 2013

Malas

Sem ni dan sem depan aku ambik cuti khas... sebab aku rasa dah penat masuk klas. Tapi tak bermaksud aku malas nak belajar. (Yup, aku tak malas nak study!!! x 1,000,000) Sebenarnya ada terselit sedikit rasa malas tu...sedikit ke? Hari2 bagun kul 12 tengahari, tdo petang sejam pastu malam kul 12 dah tdo. Betapa buang masanya aku time cuti ni... Rasa menyesal tu xpayah cakap la. Andai kata aku bleh putar balik masa akan ku guna masa yang aku buang tu dengan penuh faedah...Tambah plak sekarang ni aku tengah xberapa sihat. Demam, batuk, flu, muntah2 dan cirit birit menjadi peneman aku selama seminggu ni... Banyak masa di atas katil je. Asal cuti je 'mereka-mereka' itu lah akan menjadi peneman aku. Bila orang aktif cuti, mmg begini la jadinye. Makanya, kamu harus terus aktif wahai Heidi ooii.. jangan asyik nak makan tdo je kje time cuti.

'Npe tak cari kerja je kalau dah tau ambik cuti khas setahun'. Memang aku rancang nak cari kerja. Tapi tu cite sem depan. 'Nape?' Aku still ambik exam June ni... nak abiskan apa yang tertinggal. So, skrg kiranya aku masih study lagi... study sendiri. Study sendiri sangat2 la mencabar. Kadang-kadang tu aku lost in space...

'apa yang aku baca ni...'
'apa benda dia cuba nak sampaikan ni'
'npe bleh jadi cmtu'

Antara persoalan yang selalu bermain di minda aku kalau aku xpaham apa yang textbook cuba sampaikan. Bila dah tak paham tu, aku tinggalkan camtu je. Betapa tak bertanggungjawabnya aku!!! Apa nak jadi dengan aku ni... Umur dah tua, tapi perangai tak ubah2. Kalau aku kawin ni, maunye 2 3 orang dah anak. Ehhhh!!! apa yang aku merepek ni... adeh2.

Aku xnak la jadi manusia yang bertanggungjawab. So, apa yang aku buat??? Apa guna ada 'GOOGLE'... Semuanya ada kat citu. Tapi jangan la melencong google benda lain ataupun facebooking, twitting dan sewaktunya. Berikut adalah antara ACCA online tuition provider:


Sebenarnya banyak lagi...korang google la sendiri.. haha... aku selalu g kat open tuition je bab dia free... hehe...Ok, ini saja coretan untuk kali ni... Sekian...

2 comments:

  1. Adyyyyy tak bagitau pon ada blog eh ;p

    ady amek exam jun ni? Good luck ye. Kita pon rasa menyesal pulak tak register utk exam jun ni. study sendiri jugak. ni pon rasa menyesal after abes pantang masa banyak terluang. kalau register, boleh study while Hanan tdo. huuuuu

    kita pon nak cakap macam ady gak la, "andai dapat ku putarkan masa.... " T____*

    eh btw ady amek berapa paper exam jun ni?

    ReplyDelete
  2. very nice… i really like your blog…
    ACCA Notes are available on this website ACCA Study Material

    ReplyDelete