Thursday, November 10, 2011

Tutorial: Mengenali simbol - 1

Ni la hobi terbaru aku... CROCHET A.K.A MENGAIT MENGUNAKAN 1 JARUM

Aku mulai t'jebak dgn hobi br ni awl thn ni (2011)... sebenarnye dh lama aku minat n nk b'lajar mengait tp xde org nk ajr aku pendamkn sje... hehe... Puan Mummy reti mgait tp memandangkan die kidal... 1 habuk pe yg die ajr pn aku x phm... haha... Pas2 aku b'alih pula blajar mengunakan Youtube... x masuk ajr n xphm jgk!!! So, aku tnya la budak2 ofis ade x yg reti mgait... Nasib baik ade sorg n die kidal!!! Kidal pn kidal la... jnji bleh ajr aku...Tp yg mnakjubkan... budak ni bt smua kje mgunakan tgn kiri kecuali mgait mgunakan tangan kanan... Thanks God..


.
Ni la budak yg ajr aku 2... Cristy

Aku hanya sempat b'lajar beberapa jenis kaitan je dgn die bab x lm kemudian aku dpt twrn blajar (ACCA)... Selebihnya aku blajar melalui Youtube n melalui lukisan seperti di bawah... Seblm mula mgait... korg kne tau simbol2 n term2 yg digunakan. Korg bleh blajar mgunakan Youtube klau lukisan di bawah agk sukar difahami...


Chain a.k.a rantai 


Blajar membuat rantai sebanyak yg mungkin utk mlatih jari n tangan 



Single crochet banyak digunakan dalam amigurumi
































Mematikan benang


*-*  Jika korg bjaya menguasai jenis2 kaitan di ats seolah2 korg tlh bjaya mguasai dunia crochet... hehe...

No comments:

Post a Comment